God markedsføring i sosiale medier – god middag til meg! :-)

1

Vi fikk en ny restaurant i nabolaget i fjor, spisestedet Smalhans har fått gode anmeldelser og skryt siden de startet.

De er også – i mine øyne – et godt eksempel på hvordan man kan bruke sosiale medier i markedsføringen på en vellykket måte. Et eksempel er deres «dagens husmann», en enkel og velsmakende rett som serveres kun mellom 16 og 18 hver dag, til en rimelig penge. Tenkt å kunne erstatte familiemiddagen, og med en kort bordsetting på 1 time.

Hver uke har de ny meny, og denne legges alltid ut på deres Facebook-sider.

I tillegg kommer det plutselig fristelser som denne, fra fredag:

Ta inn hele skjermen 14.04.2013 113948.bmp

Her hjemme er vi veldig glade i spareribs, så jeg bestemte meg raskt for å reservere et bord på Smalhans til lørdagsmiddagen. (Ja, jeg anbefaler sterkt å reservere bord!)

Lørdag la de ut dette bildet, og det gjorde jo ikke akkurat fristelsen mindre:

Ta inn hele skjermen 14.04.2013 112911.bmp

Maten var nydelig den, minst like nydelig som bildet! 😀

Men nesten viktigere enn smaken er det at Smalhans her klarer å bruke sosiale medier på en måte som gjør at folk får et innblikk i hva som skjer, hvilke spesialiteter de har her og nå, hva man kan forvente, noe man kan la seg friste av. Vi liker det! Vi liker å se bilder, få stemningsrapporter, og vi liker å bli fristet.

Vi liker å bli fortalt historier, å kunne følge med «dag for dag» og danne oss et inntrykk av de stedene vi følger. Slik bygger man tilhørighet, og slik bygger man sin merkevare i sosiale medier.

Takk til dere på Smalhans som har forstått mye mer enn mange andre hvilket potensial som ligger i å dele!

Share.

About Author

1 kommentar

  1. Ja, du sier noe. Jeg skal få kompisen min som driver resturant om å innføre et lignende konsept.

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.