Vi fikk en ny restaurant i nabolaget i fjor, spisestedet Smalhans har fått gode anmeldelser og skryt siden de startet.
De er også – i mine øyne – et godt eksempel på hvordan man kan bruke sosiale medier i markedsføringen på en vellykket måte. Et eksempel er deres «dagens husmann», en enkel og velsmakende rett som serveres kun mellom 16 og 18 hver dag, til en rimelig penge. Tenkt å kunne erstatte familiemiddagen, og med en kort bordsetting på 1 time.
Hver uke har de ny meny, og denne legges alltid ut på deres Facebook-sider.
I tillegg kommer det plutselig fristelser som denne, fra fredag:
Her hjemme er vi veldig glade i spareribs, så jeg bestemte meg raskt for å reservere et bord på Smalhans til lørdagsmiddagen. (Ja, jeg anbefaler sterkt å reservere bord!)
Lørdag la de ut dette bildet, og det gjorde jo ikke akkurat fristelsen mindre:
Maten var nydelig den, minst like nydelig som bildet! 😀
Men nesten viktigere enn smaken er det at Smalhans her klarer å bruke sosiale medier på en måte som gjør at folk får et innblikk i hva som skjer, hvilke spesialiteter de har her og nå, hva man kan forvente, noe man kan la seg friste av. Vi liker det! Vi liker å se bilder, få stemningsrapporter, og vi liker å bli fristet.
Vi liker å bli fortalt historier, å kunne følge med «dag for dag» og danne oss et inntrykk av de stedene vi følger. Slik bygger man tilhørighet, og slik bygger man sin merkevare i sosiale medier.
Takk til dere på Smalhans som har forstått mye mer enn mange andre hvilket potensial som ligger i å dele!
1 kommentar
Ja, du sier noe. Jeg skal få kompisen min som driver resturant om å innføre et lignende konsept.