Jeg regner med at det ikke bare er jeg som blir kvalm av å lese saken «Bruker døde dyr som ølflasker»??
For et makabert påfunn?!?
Hvorfor i alle dager skulle jeg finne på å betale – i dyre dommer! – for å få ølen min helt ut av gapet på et stakkars ihjelkjørt ekorn? Jeg foretrekker ekornene søte, i live og sprettende rundt i trærne takk!
Bryggeriet skriver videre at de ønsker å sprenge grenser og utfordre menneskers oppfatning av hva øl er og hvordan det kan nytes.
Så derfor ønsker de å koble vår oppfatning om øl opp mot… døden? At vi mennesker har full makt over dyrene og kan misbruke dem slik vi vil? At det er en nytelse å drikke av en død dyrekropp?
Skjønte du dette?
Bilde: Fra Dagbladet
9 kommentarer
Pingback: Tweets that mention ~SerendipityCat~ » Makaber markedsføring -- Topsy.com
Som kunstprosjekt er det interessant, men som markedsføring er det tvilsomt. Svaret på et spørsmål om hva dette er tviler jeg sterkt på at en finner i tabloidaviser. (Med andre ord: jeg lar meg ikke rive med av slikt som skrives i Dagbladet og VG sånn uten videre.)
@Håkon
Jeg synes det er nok å se på bildet for å bli kvalm. Kanskje det var det som var meningen? «Kunstprosjekt» meg her og der…
Det er interessant fordi du (og sikkert mange andre på nettet) vil reagere på det, og skrive om det.
Makabert? Definitivt. Harmløst? Absolutt. Humor? Det kjem an på auga som ser.
Noe så utrolig kvalmt! Jeg har aldri hatt så lite lyst på øl…
@Jakob Breivik Grimstveit
Hehe, jeg gikk med andre ord rett i fella før jeg hadde fått i meg nok morgenkaffe?
Men det er jo fortsatt ikke _interessant_ (for meg). Jeg (og andre) reagerer på det, og skriver noen linjer om det, men ikke fordi vi er _interesserte_. Det får meg ikke til å fundere eller tenke, det utvider ikke horisonten min, jeg klarer ikke se det som innlegg i noen debatt om døde dyr, jeg bare reagerer og går videre.
Stinker viral marketing laaang vei
12 flasker produsert. Samlerobjekter alle som en. Lite sannsynlig at noen vil åpne en eneste flaske eller drikke av dem. Et lite bryggeri som har fått gratis omtale i svært mange land. Kunstprosjekt? Kanskje. Makabert? De aller fleste vil nok si det, ja. Har jeg lyst til å kjøpe øl fra dette bryggeriet? Nei.
Men får folk lyst til å kjøpe _annet_ type øl av dem som følge av denne kampanjen? Det lurer jeg på kjenner jeg.