Siden hjernen min er like mye pakket inn i vatt som den nedsnødde verden utenfor, fortsetter jeg jula med å anbefale andres bloggposter i stedet for å vri ut noen egne. Steinar vil ha hjelp til å lage slagord som skal trykkes på klær for å sponse gatemagasinselgere. Det har allerede kommet mange gode forslag, men flere trengs. Den som blir trukket ut som det beste forslaget får bestemme hvilken humanitær organisasjon Stormberg gir 10.000 kroner til!
Jeg likte Steinars utsagn også:
Jeg tror ikke det er skadelig å kle opp gatemagasinselgere som er synlige i bybildet. Og om det skulle være skadelig, så gjør vi det likevel. Personlig har jeg mer sans for at Stormberg er synlig på en sliten narkoman enn på en snørrete toppidrettsutøver.
Stormberg begynner å bli godt kjent for sitt samfunnsengasjement – vi liker Stormberg! Sist jeg hadde besøk av fysioterapeuten snakket vi lenge om dette. Hun er nok mer friluftsmenneske enn meg, og mente at når man får tak i så gode produkter samtidig som man vet at det er fra en bedrift som tar sitt samfunnsansvar alvorlig, så er det bare å kjøre på!
Skulle ønske flere bedrifter lærte noe av Stormberg her!
2 kommentarer
Stormberg er trolig pioneren i en ny trend. Han har forstått at sosiale medier har stor makt,og at det finnes ressurser der ute som han kan spille på–f.eks.til denne kampanjen. Dessuten har han forstått av mennesker lar seg motiveres av ønsket om medmenneskelighet, ikke bare av selvhevdelsestrang.
Takk, Cathrine, for din anbefaling om å hjelpe til med å få inn slagord. Det har kommet imponerende mange forslag siste døgn, og mange av de er virkelig gode.
Hyggelig å se at du likte min spissformulering i forhold til toppidrettsutøvere:) I min bransje (sports- og tekstilbransjen) har jeg inntrykk at alle merkevarene står i kø for å finne eliteidrett de kan sponse. Slik at ikke vi i Stormberg tenkt. Vi har hatt en annen sponsorpolicy helt siden vi startet opp i 1998.
Vi gjorde riktignok et hederlig unntak i forhold til idrettsponsing, da vi sponset fotballguttane i Tufte:)